2016. április 1., péntek

RajZOOljunk Főnixet




Itt az új tanév és ennek örömére blogunk is megújul - nem is akárhogyan, hiszen új kabalát kaptunk! Köszöntsétek körünkben Szikrát, a kis főnixet, aki mostantól társunk lesz jóban és rosszban! :D A következő cikkben Szikra születését követhetitek nyomon, az alkotója jóvoltából. Mindenkinek sikeres tanévet kívánunk! :) 

Sebby

***

Fogadjunk, hogy már te is meg szeretted volna örökíteni az Eridon címerállatát. Igazam van? Hát még szép!
Nincs más dolgod, mint követni a lépéseimet és megfogadni egy-egy tanácsot. (Már ha szükségesnek tartod, ha nem, akkor nem.)
Hat lépésre osztottam a folyamatot. Ez a hat a leglényegesebb lépés. A végén lesz egy tűz „tutorial”, amit nem én csináltam, viszont ez alapján készítettem el a tüzet én is. ;)
Hope ya like it. <3


1 lépés: 

Ha rajzolni akarsz, mindig csinálj vázlatot. Tapasztalataim szerint, ha vázlattal dolgozok, akkor a „művem” sokkal jobban sikerül, mintha csak úgy belecsapnék a lecsóba. Vannak ugyan olyanok, akik vázlat nélkül dolgoznak. Ez emberfüggő, és ezt ki kell neked is tapasztalnod magadon, hogy neked melyik módszer a kézenfekvőbb.
A vázlatnál oda kell figyelni arra is, hogy halványan vigyük fel a grafitot a papírra, a könnyed radírozás érdekében. A vázlatot szerintem nem kell túlzottan elmagyarázni. Mindenki érti, miről van szó. 

Röviden: Ez egy alap. A vázlat lényege, hogy adjon egy bizonyos kiinduló pontot, amit kedv szerint addig formálhatsz, amíg el nem éred vele a kívánt kinézetet, ezen fogsz később dolgozni.
Szóval én vázlattal kezdtem, a fejet először csak egy körrel ábrázoltam, amit kiegészítettem egy elég csálé félkörrel. Ezek közé fog majd kerülni a csőre. Valamint a buksit felosztottam először kétfelé átlósan, majd vízszintesen meghúztam a szemek vonalait, annak érdekében, hogy tudjam, hová lőjem be majd azt a két kukucskálót.
Ha a fej kész, jöhet a test. Mivel chibiről beszélünk, ezért elég csak nagy vonalakban megrajzolni. Itt az anatómiára annyira nem fordítunk nagy figyelmet, mert a chibi karaktereknek legfőbb jellemzőjük: a nagy szemek és fej, valamint idemondhatnánk a gyerek alkatot is. Lényegében az aranyosság a legfőbb cél.







2. lépés:
Most, hogy a vázlat megvan, elkezdhetjük kiegészíteni. Én másik színt használtam, hogy lásd a változtatásaimat.

Nos, megrajzoltam a szemeit, a csőrét, a szárnyait, a farktollait és a lángot a feje tetejére. A főnixeket mindenki másképpen ábrázolja, színezi. Én az egyik régebbi főnixrajzomat vettem alapul, így annak mására rajzoltam meg és színeztem ki.



3. Lépés:



Itt nincs más dolgunk, mint kiradírozzuk azokat a felesleges vonalakat a vázlatból, amik
csak bezavarnának, vagy már nincs szükségünk rá. 



4. lépés:
Most már nyugodtszívvel rányomhatod a ceruzádat a kész vázlatra, ugyan is ez lesz, a végleges kinézete a főnixünknek. Én még kiegészítettem néhol. Például a mellkasánál, igyekeztem a tollakat úgy rajzolni, mintha ott dús, puha tollazata lenne. A tüzet narancssárga vonallal húztam meg. Te húzhatod feketével is, ha gondolod, nekem most így tetszett. ^u^



5. lépés:
Most van egy csupasz rajzod, ekkor felvisszük az alapszíneket. Javaslom, ezek világosabb színek legyenek, mivel erre jön még egy réteg szín, ami pár árnyalattal sötétebb lesz.



6. lépés:
Most, jön az árnyékolás. Itt sincs túl nehéz dolgunk, csak meg kell határoznunk, hogy a fény melyik oldalról éri a főnixünket, és aszerint árnyékoljuk. (Itt jobbról és fentről éri)



Nekem így sikerült a kis chibim, remélem hasznossá válnak a tippjeim számodra. :3




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése